Blogger news

Saturday, May 14, 2011

Rumah Paling Selamat Di Dunia

Anda bimbang dengan kes jenayah yang kian meningkat saban tahun? Kini anda tidak perlu bimbang kerana anda boleh merekabentuk rumah anda dengan ciri-ciri keselamatan seperti sebuah rumah rumah di Poland ini.






Rumah ini dibangunkan dengan pertahanan yang cukup kuat (seperti sebuah benteng) agar tidak mudah di musnahkan dengan bom tangan. Di katakan pemilik rumah ini mendapat idea membina rumah seperti benteng ini kerana pernah mengalami kajadian yang menakutkan suatu ketika dahulu. Sekarang mari kita reka bentuk rumah ini dengan lebih dekat.


Setelah anda masuk melepasi pintu gerbang, pintu gerbang akan tertutup dengan sendirinya. Kemudian tingkap dan pintu akan terbuka agar kelihatan seperti rumah biasa. Walaupun sekeliling rumah ini di kelilingi oleh konkrit yang bertindak sebagai benteng, ciri-ciri dalaman rumah ini masih menitikberatkan aspek kemewahan. Mari kita lihat ruang dalaman rumah ini dengan lebih dekat...

  
Rumah ini juga dilengkapi dengan skrin layar gergasi di dinding rumah untuk menikmati siaran televisyen atau menonton wayang dengan lebih santai di luar rumah. Selain itu, garaj untuk menyimpan kenderaan juga adalah di dalam rumah ini. Dinding akan terbuka apabila sistem pengesan menerima arahan dari alat kawalan. 


Bagaimana dengan rekabentuk rumah ini? Cukup kebal untuk dibolosi si pencerobohkan. Namun anda sendiri boleh nilaikan...
Sekian...


1 comments:

Unknown said...

I think it is a very cool and unique house and I would love to have one like it