Blogger news

Tuesday, May 17, 2011

test berat blog anda

Salam semua...
Memang banyak blogger yang buat ujian timbangan blog untuk mengetahui tahap berat blog dorang tujuannya adalah untuk keselesaan pengunjung. Korang penah test tak? Berat blog penting jugak. Jangan pandang ringan jea. Sebab yang utama supaya pengunjung tak bosan asyik tekan 'reload' banyak kali untuk masuki blog anda jika terlampau berat. Penah gak terjadi kat aku. Kena plak pengguna broadband, lagik la. Tunggu nak loading satu-satu blog bole berjanggut. Tambah-tambah lagik lau blog tu ade plak lagu background atau widget yang difikirkan tak perlu. Bukan lagu tak sedap. Tapi bila da bukak 3 4 blog yang ade gak lagu tu...sudah...dah jadi lagu ape aku pun taktau. Aku pun letak add on radio online je yang kat sidebar tuu. Taknak menyusahkan kawan2 yang berkunjung ke blog aku ni. Untuk pengetahuan semua, average yang sesuai untuk blog anda adalah diantara 80 hingga 120. Jadi, ape tunggu lagi,try la check. Tapi blog aku lebih jugak dari tu...hahaha.Hadoiii. Pastu kalau berat buang widget yang takde manfaat. Atau pun simpan dalam page atau post. Then wat link jea. Gerenti ringan...
Peace...



Masukkan alamat WB (maksimum 10)
(contoh: http://kamenrider89.blogspot.com)














0 comments: