Wednesday, May 25, 2011

Persimpangan jalan terunik di dunia

Salam semua...
Jalan-jalan di negara-negara maju ternyata sangat kompleks. Pasti arkitek dan kontraktornya kreatif sampai boleh mereka, membina serta membangun jalan yang berlapis-lapis dan berselirat. Banyak alternatif lorong yang direka dan dibina bagi memudahkan pengguna jalan raya untuk menuju ke sesuatu tempat. Berikut adalah antara alternatif lorong yang dibina adalah seperti di beberapa tempat di luar negara, jom kita tengok jalan-jalan dan persimpangan jalan  yang terunik di dunia...

Shanghai, China

Moscow, Russia

Tokyo, Jepun

Minneapolis, USA

Florida, USA

New Jersey, USA

Swindon, England

China

Chicago, USA

Menarik bukan. Yang pasti ada yang memeningkan, tapi penggunanya sudah biasa menggunakannya. Walaupun ada yang memeningkan tapi ini adalah langkah bagi memudahkan pengguna serta langkah keselamatan kepada pengguna tu sendiri. Tapi tak tau la pulak kalau ada yang saje2 buat jalan yang memeningkan tu. Err...macam tkde keje je...


6 comments:

Blueice Butterfly said...

~fuhh..selamat negara kita jalan tak camnie..
pening2..nak balik rumah p0n cari jalan tak jumpa.hehe

nice entry lagi..^_^

kamenrider said...

hehehe..klu ad jln mcmtu..nak blik pn bole sesat=.='

Blueice Butterfly said...

~tak balik dah la kalau cam tue..
nangis tengah2 jalan..polis antar balik..keh3
*cuba bayangkan*

kamenrider said...

fuh..penin2..haha

Liyana Zahim said...

mlysia tadek?

kamenrider said...

tkde yg hardcore mcmni^^