Blogger news

Saturday, May 28, 2011

keputusan final champion league 2011 barcelona vs manchester united

Intro: Barcelona juara Eropah
Keputusan akhir/penuh : Barcelona 3-1 Manchester United



Lionel Messi dan David Villa memastikan Barcelona merangkul trofi Liga Juara-juara Eropah dengan menewaskan Manchester United 3-1 pada perlawanan akhir di Stadium Wembley awal pagi ini.

Walaupun Manchester United berjaya mengikat Barcelona 1-1 apabila Wayne Rooney menyamakan kedudukan pada minit ke-34 selepas Pedro Rodriguez menjaringkan gol pendahuluan pada minit ke-27, namun dua gol selepas itu memastikan juara Liga Sepanyol itu berhak mendapat gelaran juara kelab Eropah musim ini.

Sebaik separuh masa kedua berjalan Messi hanya mengambil masa sembilan minit meletakkan kembali Barcelona di hadapan dan jaringan Villa pada minit ke-69 mengesahkan kemenangan Barcelona dengan 3-1. Berikut adalah video rakaman perlawanan akhir liga juara-juara Eropah pagi tadi.

Gol pertama perlawanan dari Barcelona oleh Pedro pada minit ke-27...


Gol penyamaan dari Wayne Rooney pada minit ke-34...

Gol ke-2 Barcelona dari Lionel Messi pada minit ke-54...

Gol ke-3 Barcelona dari David Villa pada minit ke-69...

Berikut adalah statistik perlawanan. Kita dapat lihat Barcelona telah mendominasi permainan pagi tadi. Jumlah cubaan dari Barcelona ke pintu gol Man Utd juga adalah banyak berbanding hanya 4 percubaan dari Man Utd kepada pintu gol Barcelona..


Ini pulak adalah statistik pemain Barcelona dan Manchester United. Statistik pemain dapat dilihat seimbang dengan kad kuning dilayangkan kepada kedua-dua belah pasukan dan kedua-dua pasukan telah menggunakan pertukaran pemain secara maksimum. Tapi biasa lah helah pada pasukan yang mendahului iaitu membuat pertukaran pemain pada saat-saat akhir permainan...


Apa pun tahniah pada pasukan Barcelona yang telah meraih gelaran terhebat bagi kelab Eropah bagi musim 2010/2011. 


2 comments:

Unknown said...

yess MU kalah !hahah

kamenrider said...

haha..mcm badi jek wimbley