Sunday, June 12, 2011

kalau korang ada kucing macam ni macam mana?


Kucing adalah sejenis mamalia berdarah  panas yang mempunyai 4kaki iaitu 2kaki depn, 2kaki belakang, 2kaki kanan dan 2kaki kiri. Hehe. Kucing memang nampak comel. Semua orang suka bela. Seronok dapat bermain dengan kucing. Bulunya yang lembut. Suka bergurau dan membuat aksi-aksi yang comel. Tapi macam mana kalau kucing korang boleh buat kerja-kerja rumah?Syok bukan?hehe

Bermulanya terbit mentari di ufuk timur si comel bergegas bangun dan mengejutkan korang yang lena diulit mimpi...

Maka bermulalah satu kisah penceritaan hidup seekor kucing yang taat setia kepada tuannya...
  
Bermula dengan mengemas katil selepas korang tidur...

...menuang air teh ketika korang sarapan...

Dan selepas korang keluar rumah bermula la kerja si comel dengan aktiviti mengemas rumah ^^

...bermula dengan menyapu sampah...

 ...mengelap perabot rumah korang yang berhabuk tu...


...mengelap tingkat-tingkap yang ada di sekeliling rumah anda...


...seterusnya membasuh pinggan mangkuk kat dapur...

...mengelap pinggan mangkuk setelah dibasuh...

...aktiviti seterunya membasuh pakaian kotor korang...

...mesin basuh 'fully' automatik, jadi si comel membersihkan sinki bilik air semasa nak tunggu baju siap dibasuh...

...dan siap je basuh baju si comel bergegas menyeret sebakul baju ke luar rumah untuk disidai...

...sambil tunggu baju kat ampaian kering si comel menyiram pokok sambil menyanyi...

...bila baju dah kering si comel angkat ke dalam rumah dan menggosok baju korang untuk kegunaan esok hari...

Hahaha. Kesian pulak aku tengok muka kucing ni. Macam paksa rela je.

Pengajaran: Jangan seksa binatang walau apa kaedah sekali pun. Matlamat tak menghalalkan cara. Haha 

7 comments:

yatie Awang said...

ek ehhh...rajinnye.....

Cik Lya said...

comel je.. huhuhu.. :)

daylachan said...

comelnye...nak je!

EiZaRaZiErYa said...

ahhaha...rjin btl dy ni~ nk jgk lah..boleh..??
wink3 >_<

dyanie said...

besssssssssssssss...
tp xtahan nnt lekat bulu2 kucing hihihi

NasZ said...

sempat posing lagi kucing..huhu..

jemput join segmen simple saya..
SEGMEN SIMPLE: MENU AKU MASA BERDUIT DAN MASA TAK BERDUIT (SENGKEK)..

kamenrider said...

cian kucin2 tu^^