Wednesday, June 29, 2011

andai telur ada perasaan??

Salam...
Korang semestinya pernah masak telur kan? Takkan lah tk pernah. Tak kira lah masak telur macam mana cara sekalipun, goreng telur dadar ke, telur mata ke, telur hancur ke. Namun, kali ni aku bukan nak post entri pasal cara memasak telur, tapi aku nak post satu entri mengenai 'perasaan telur'. Bukan aku nak cakap telur tu ada perasaan, tapi kali ni cuba korang bayangkan jikalau telur tu ada perasaan. 

Diketuk2 dengan sudu nak bagi pecah sebelum di masukkan ke dalam kuali. Ada pula telur tu pecah akibat terjatuh atas kecuaian manusia tu sendiri. Kalau korang tak kisah membazir takpe lah tapi pikirkan lah sekali hati dan perasaan telur tu.Haha. Kat bawah ni aku sediakan sebahagian dari koleksi spontan telur2 tersebut ketika menghadapi saat2 paling mencemaskan sebelum di masak.

 mereka ceria ketika berada di tempat yang dingin..ohh..amat selesa sekali...

perasaan telur bila diketuk2...

reaksi sekumpulan telur melihat sebiji telur pecah untuk dimasak...

mereka ketakutan menuggu giliran untuk dimasak....

reaksi satu puak telur melihat sebiji telur lain pecah akibat terjatuh pada ketinggian meja dapur...

Demikianlah satu episod yang menakutkan bagi telur2 diseluruh dunia. 

Pengajaran: Di harap anda semua mengambil iktibar. Kalau tak kisah dengan harga telur yang sebiji 30sen tu sampai nak dibuat baling2 semasa hari jadi rakan anda, tapi fikirkanlah seketika perasaan telur2 tu semua. Dah la berkorban untuk untuk bagi orang makan takpe lah lagi. Ni dibuat baling2 kat orang. Ish3, membazir sungguh.

Untuk korang yang ingin melihat entri koleksi gambar kreatif yang lepas boleh klik link ni.

psstt: ape yang aku merepek ni. Hahahahaha

3 comments:

Liyana Zahim said...

Hahahahha... Funny!

cinta_lovato said...

ni yang x sampai hati nak makan telur ni... btw,comeynya entry.....

kamenrider said...

nnt aku akn wt lg entri mengenai gambr yg mnarik ye^^