Wednesday, June 1, 2011

gambar menceritakan segala - iklan paling kreatif


Intro: Best pulak tengok iklan kat tepi-tepi 'highway' hari tu. Mase tu juga lah terpikir ada ke iklan yang kreatif pernah dicipta kt muka bumi ni. Setelah pauas mencari akhirnya terjumpa koleksi-koleksi iklan kreatif yang sebahagian besar memang terdapat di luar negara.

Gambar menceriakan segalanya....

Iklan yang pertama ni ikalan dari Nike.


 Ni iklan kereta BMW...

Iklan ni dari Nestle...

 NI pula iklan kereta Mercedes di luar bilik pameran...

NI iklan pisau pencukur. Nak kata hebat lah tu siap boleh cukur rumput lagi tu...

Iklan kasut Woodland...

Iklan penjagaan gigi Formula Toothcare...

Iklan penjimatan penggunaan elektrik. Nak suruh orang berjimat sebab tu lampu iklan ni die hidupkan satu je...

Iklan PSP berlatar belakangkan kawasan sekeliling. Tapi yang sesat tu ha spiderman dengan orang pakai sniper tu. Nak tunjukkan PSP ni boleh dimain kat mana-mana sahaja...

 Iklan cat Coop's Paints...

Iklan talian prabayar...

Iklan keselamatan jalanraya tentang pentingnya memakai tali pinggang keledar...

Iklan pita pelekat. Sampai papan iklan die pun dilekat guna pita pelekat...

Iklan gula-gula getah...

Iklan kereta BWM di Russia...

Iklan pusat pengurusan badan...

Iklan syarikat perabot IKEA...

Iklan Floralp Butter...

Iklan mentol lampu. Mentol tu akan menyala bila ada orang lalu kat bawah mentol tu... 

Iklan coklat Mars...

Iklan vacuum cleaner. Sampai belon panas pun boleh kena telan dengan vacuum ni...

Iklan jubin lantai Nitco. Berakar jubin tu, nak tunjuk yang jubin die boleh melekat kuat la tu...

Iklan coklat Alpen Gold...

Iklan Jumbo Muffins. Gugur sebiji muffin iklan tu kat atas sebuah kereta...

Layan...

3 comments:

syieqa mieka said...

tersangat laaaa menarik ! ^^

kamenrider said...

maceh^^

eclipsesweet said...

seyes !! kreatif sangat-sangat.. :)