Saturday, July 9, 2011

pekerjaan paling bahaya

Salam..
Kita selalu kata bukan senang nak kerja, bahaya la kerja tu, bahaya lah kerja ni. Tetapi kerja orang ini lebih bahaya. Nak tahu kenapa?

Pekerja China ini membina jalan berkayu seluas 3 kaki di atas bukit yang mencecah beribu kaki tingginya. Jalan ini akan membawa mereka ke Shifou Mountian di Human Province. Rasanya, seseorang yang ada penyakit lemah jantung atau takut ketinggalan memang tak dapat lalu kat sini. Jalan ini akan mencapai jarak sejauh 1.8 batu. Tetapi ramai orang tertanya siapa yang berani jalan di atas ini ??? Nak tahu mengapa, lihat saja gambar di bawah...
















Inilah hasilnya...


Info: Oh ya, di China kebanyakan mereka membina sesebuah bangunan atau binaan dengan menggunakan perancah buluh tidak seperti di negara kita yang menggunakan perancah besi. 

2 comments:

Marniey said...

Ya ALLAH tgginya... Conirm tak bule keja mcm nie sbb aku gayat.. hahahaha

kamenrider said...

gayat3..haha