Monday, July 18, 2011

Update! drama juvana - episod 13(episod akhir)


Intro: Mula2 aku tak ambik 'port' sangat drama Juvana ni. Tapi lepas tertengok sekali episod berape ntah aku pun dah lupa. Tiba2 aku rasa ada sesuatu yang 'interesting' pasal drama ni sebab banyak berkaitan dengan zaman aku masa peringkat sekolah menengah dulu. Ye memang kebanyakkan tindakan yang berlaku yang ada dalam drama tu memang terdapat kat sekolah aku dulu. Biasalah sekolah asrama semua budak laki ye dak.

  
Juvana drama bersiri terbaru di TV3 akan ke udara setiap Isnin jam 9 malam bermula 25 April 2011. Bagi sesiapa yang terlepas waktu untuk menonton darama Juvana bolehlah melihat dengan memuat turun terlebih dahulu episod2 yang di 'update' setiap minggu.

Link muat turun :


Episod 13

Watak2 yang terlibat dalam Juvana: 
Botak - Johan Asa'ri
Apek - Syazwan Zulkifly
Ayam - Adam Shah
Kicap - Farzeril
Gaban - M. Shafiq Ikmal
Fit - Shukri Yahaya
Panjang - Idzham Ismail
Chong - Add Syuhada
Gajah - Riki Rikando Idris
Komeng - Mohd Khairul Kamal 
Kedah - Fimi

Berikut adalah sinopsis Drama Juvana :
Kisah bermula apabila Daim bin Yahya (Zahiril Adzim), seorang remaja 17 tahun yang pendiam dituduh membunuh ibunya dan teman lelaki ibunya. Tidak upaya untuk membela diri dan membuktikan kenaifannya, Mahkamah menjatuhkan hukuman agar dia dihantar ke Sekolah Pemulihan Akhlak Wira Bakti (sebuah sekolah NGO) sehingga dia cukup umur untuk dibicarakan.

Bermulalah episod ngeri Daim yang menjadi mangsa buli oleh sekumpulan pelajar diketuai oleh Botak (Johan Ariff). Encik Raja (Bront Palarae), warden yang tiada belas kasihan hanya membiarkan kejadian tesebut terus berlaku. Pengawal sekolah, Tony (Hariry) yang menggunakan kekerasan untuk menyelesaikan masalah hanya memburukkan keadaan Daim. Cikgu Ariffin ( Beto Khusairy) dan Cikgu Azmee (Irfan Roslan) juga mengambil langkah atas pagar dan enggan masuk campur dalam kes pergaduhan pelajar.

Daim hanya mempunyai harapan semula apabila Cikgu Zakiah (Izreen Azminda), seorang tokoh guru bimbingan dan kaunseling menerima tawaran untuk mengajar di Sekolah Wirabakti. Cikgu Zakiah teruja dengan tawaran tersebut dan bercita-cita untuk membimbing pelajar-pelajar di sekolah juvana. Namun begitu,, tugasnya tidak mudah dilaksanakan kerana pelajar-pelajar di sana samseng belaka dan tidak mahu belajar. Warden Raja tidak suka dengan kehadiran Cikgu Zakiah kerana dia memerlukan lebih ramai pengawal dan bukannya guru. Bagi Warden Raja, Sekolah Wirabakti hanyalah sebuah penjara untuk pesalah-pesalah juvana dan cuma kekerasan yang dapat mengawal budak-budak tersebut.

Di bawah bimbingan Cikgu Zakiah, Daim mula mendapatkan keyakinan diri apabila dia menyertai kelab pendebatan. Daim sudah berani melawan balik Botak dengan cara psikologi untuk meleraikan pergaduhan dan mula mendapat sokongan daripada pelajar-pelajar lain. Namun, apa yang Daim dan Cikgu Zakiah tidak tahu ialah isi hati Warden Raja yang dilihat seakan setuju dengan perubahan positif yang berlaku dalam sekolah tersebut. Daim dan Cikgu Zakiah sedang berdepan dengan ancaman nyawa daripada pihak yang tidak menyenangi tindakan mereka. Apakah yang akan berlaku seterusnya?
 
Siapa yang layan daram Juvana ni boleh la layanzzz.

7 comments:

BLADE EDGE said...

terus terang cakap la..citer ni mmg best, ari tu masa episod awal ada jugak terlepas. tp lately follow balik. so ingat lepas ni nak tgk sampai abis..si Botak sikit demi sikit dah mula hilang kuasa sbb ramai kawan dah mula tinggalkan dia. maybe sbb diorg rasa xde kebaikan duduk dgn botak.

kamenrider said...

btol tu..aku dlu same mcm ko..mle2 tk tgk pn..pstu plik jgk asal dorng lyn..pstu start la tgk..mmg bes rupe2nye..pstu download la episod2 yg lpas yg aku dh trtinggl utk tgk...haha..

nurul said...

bes2..aku pon cm korg jugk dlu...hehe

kamenrider said...

nurul: iye ke ni wak..huuu

nurul said...

iyela wak...

arfah said...

mmg layan cite nih..best!

kamenrider said...

btol tu..lyn giler^^