Blogger news

Wednesday, August 8, 2012

Mendaki kondo 60 tingkat


Situasi : Ada 3 orang sahabat (A,B dan C) yang tinggal di sebuah kondominium .. Bilik mereka berada tingkat 60 (atas sekali) .. Suatu hari, lif kondo itu telah mengalami kerosakan ..
Mereka bercadang untuk menceritakan cerita sedih supaya mereka x berasa penat menaiki tangga ..

Si A : Apa kata kita ceritakan citer sedih supaya kita tak rasa penat naik tangga ..


Si B dan C : Okey ajer ! A, ko citer la dulu ..


Si A : Waktu kecik dulu , aku dibesarkan sebagai anak yatim piatu .. Jadi , kakak aku yg jaga aku dari kecik sampai aku dapat kerja ..

*Si B dan C menangis teresak-esak .. Tanpa mereka sedar , mereka berada di tingkat 38 .. Sambung cerita si B ..

Si B : Waktu aku miskin dulu , keluarga aku selalu mintak tolong kat jiran , tapi , tak de siapa yang tolong walau dermakan RM1 pun ..

*Si A dan C menangis teresak-esak dan mereka berada di tingkat 55 .. sambung pula cerita si C ..

Si C : Cerita aku lagi sedih ..


Si A dan B : Apa yang sedih sangat tuh ?


Si C : Ini dia ceritanya .. Kunci bilik kita tinggal kat dalam kereta ..


Si A dan B : APA ??!!


0 comments: